قانون اثر مرکب در موفقیت کنکور

قانون اثر مرکب در کنکور

ممکن است بسیاری از شما کتاب اثر مرکب را خوانده باشید یا حداقل اسم آن به گوشتان خورده باشد. جالب است بدانید از اثر مرکب می‌توان در کنکور استفاده کرد. در این مقاله ابتدا قانون اثر مرکب را برای شما کامل توضیح می‌دهیم؛ سپس تاثیر آن را در کنکور برای شما می‌گوییم تا بتوانید از این قانون در کنکور استفاده کنید.

اثر مرکب چیست؟

در کتاب اثر مرکب اثر دارن هاردی این قانون کامل و جامع توضیح داده شده است. در این مقاله خلاصه‌ای از مقصود این کتاب را برای شما توضیح می‌دهیم.

موفقیت‌های بزرگ نتیجه‌ی انباشته شدن موفقیت‌های کوچک و مستمر است. برای رتبه برتر شدن هر روز یک قدم به جلو حرکت کنید. بسیاری از افراد برای رسیدن به موفقیت عجله دارند. عجله نداشته باشید. مستمر و آرام آرام پله‌ها را طی کنید تا به موفقیت برسید. باید در رسیدن به هدف خود استمرار داشته باشید. اگر زود ناامید شوید و دست از تلاش بردارید نتیجه‌ای نخواهید دید.

استفاده از قانون اثر مرکب در کنکور

اکنون می‌خواهیم این قانون را به کنکور گره بزنیم. فقط باید راه استفاده از اثر مرکب را بدانید تا بتوانید از آن بهره‌مند شوید.

مهم‌ترین راه برای رسیدن به موفقیت در کنکور، برنامه‌ریزی و اجرای آن است. به کار گیری قانون اثر مرکب در دراز مدت نتیجه‌اش را نشان می‌دهد. مطالعه و برنامه‌ریزی خود را طبق این قانون انجام دهید. اگر به خود فشار بیاورید و در یک روز پانزده ساعت درس بخوانید و در روز دیگر هیچ چیز درس نخوانید، مانند این است که هیچ درس نخوانده‌اید. مستمر درس بخوانید. هر روز بخوانید تا به موفقیت‌های کوچک دسترسی پیدا کنید.

کاربرد اثر مرکب برای دروس رشته‌ی تجربی

درس زیست‌شناسی را باید مفهومی بخوانید. این درس بسیار فرّار است. به همین علت باید مدام مطالب را مرور کنید. به صورت پیوسته این درس را مطالعه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

درس‌های فیزیک و ریاضی را نیز باید زیاد مسئله حل کنید تا در کل مبحث خبره شوید. با تمرین زیاد و مستمر شما می‌توانید درصد خوبی در این دروس بگیرید. این کار در یک شب و دو شب به دست نمی‌آید. باید اراده داشته باشید و هر روز تمرین کنید. به صورت فشرده تمرین نکنید بلکه مستمر و در دراز مدت کار کنید.

درس شیمی نیز از درس‌های حفظی و حل مسئله در رشته‌ی ریاضی است. برنامه‎‌ای روتین برای خواندن مطالب و حل مسئله داشته باشید تا هر روز و مستمر بخوانید.

استفاده از قانون اثر مرکب در رشته‌ی ریاضی

اگر تست زیاد بزنید و تمرین زیادی انجام دهید، می‌توانید از قانون اثر مرکب در این رشته استفاده کنید. در غیر این صورت در رشته‌ی ریاضی این قانون برای شما کاربردی نیست. باید به این قانون ایمان داشته باشید و وسط راه جا نزنید. زیاد تمرین کنید تا بتوانید به موفقیت برسید. مستمر و هر روز تست بزنید و مسائل را حل کنید. درس شیمی را هر روز مرور کنید و هر روز چند مسئله حل کنید. فورمول‌ها را جایی جلوی چشمتان بگذارید تا هر روز آنها را مرور کنید. به صورت مستمر مسائل فیزیک و ریاضی را حل کنید و دقیق آن را تحلیل کنید. در این صورت می‌توانید از این قانون استفاده کنید و موفق شوید.

استفاده از قانون اثر مرکب در رشته‌ی انسانی

به دلیل اینکه بیشتر دروس حفظی است، باید هر روز مطالب را مرور کنید تا مطالب در ذهن شما بماند. در خواندن دروس استمرار داشته باشید و هر روز مطالعه کنید. از ابتدای سال شروع کنید و دروس را مطالعه کنید. هیچ درسی کم اهمیت نیست. همه‌ی دروس را بخوانید و آن را عقب نیندازید.

تعداد دروس در رشته‌ی انسانی زیاد است. به همین دلیل باید یک مشاور خبره برای شما برنامه‌ریزی کند تا به مطالعه‌ی همه‌ی دروس برسید. تست‌های قرابت معنایی را مستمر انجام دهید. سپس آنها را دقیقا تحلیل کنید. لغات عربی و ادبیات فارسی را جایی جلوی چشمتان بگذارید و هر روز آنها را مطالعه کنید. قواعد عربی را مستمر بخوانید و تست بزنید. بدون تست‌زنی نتیجه‌ای نمی‌گیرید.

تست‌های عروض و قافیه را سعی کنید مستمر انجام دهید و هر روز آنها را مرور کنید. درس‌های ادبیات، تاریخ، جغرافی، علوم اجتماعی و روان‌شناسی نکات فرّار زیادی دارد. به همین حتما مرور را در برنامه‌ی خود جای دهید. مرور کنید و مستمر مطالب جدید را به خاطر بسپارید. هر روز یک صفحه تاریخ ادبیات و علوم و فنون مطالعه کنید و مرتب آن را مرور کنید. به صورت روزانه تست‌های منطق را بزنید و تحلیل کنید. هر روز موارد بالا را انجام دهید، به موفقیت می‌رسید.

کلام آخر

موفقیت‌های بزرگ از موفقیت‌های کوچک به دست می‌آید. به این قانون باور داشته باشید. با استفاده از اثر مرکب می‌توانید رتبه برتر شوید و تمام نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنید. لازم نیست کل کتاب را مطالعه کنید. مقصود کتاب این است که برای کسب به موفقیت هر روز یک قدم کوچک بردارید. با قدم‌های کوچک ولی مستمر است که موفقیت‌های بزرگ ایجاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: